skip to Main Content
  • Οι Η/Υ του σχολείου συνδέονται στο διαδίκτυο μέσω του Fortiguard (web filtering). Επίσης, για την ασφάλεια των συστημάτων του σχολείου χρησιμοποιείται firewall. Επομένως, η πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι περιορισμένη και ελέγχεται ανάλογα με το επίπεδο εξουσιοδότησης του χρήστη.
  • Οι καθηγητές ενημερώνονται από τους τεχνικούς του σχολείου σχετικά με τη δυνατότητα σύνδεσης σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα τα οποία μπορούν ή /και επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν στο πλαίσιο του μαθήματός τους. Αντίστοιχα και το διοικητικό προσωπικό ενημερώνεται σχετικά με εφαρμογές που χρησιμοποιούν στο έργο τους (π.χ. myschool).
    • Το σχολείο χρησιμοποιεί το portal e-othisi, στο οποίο έχουν πρόσβαση όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Εκεί αναρτώνται αξιολογήσεις, βαθμολογίες, σχόλια καθηγητών, ανακοινώσεις και άλλα. Η πρόσβαση στα παραπάνω επιτρέπεται σε κάθε χρήστη ανάλογα με τα δικαιώματα χρήσης που του έχουν δοθεί. Επομένως, και η εκπαίδευση που λαμβάνει το κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας διαφοροποιείται ανάλογα.
  • Ακολουθείται η νομοθεσία σε σχέση με τα προσωπικά δεδομένα όπως έχει ορίσει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
  • Υπάρχει συνεργάτης του σχολείου υπεύθυνος για την όλη διαχείριση-συντήρηση των μηχανημάτων. Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του είναι:
    • η καλή λειτουργία των δικτύων υπολογιστών,
    • η σύνδεσή όλων των Η/Υ στο διαδίκτυο,
    • η τακτική επικαιροποίηση των αδειών λειτουργίας όλων των λειτουργικών συστημάτων και των προγραμμάτων που χρησιμοποιούν οι Η/Υ του σχολείου (συμπεριλαμβανομένων και των προγραμμάτων προστασίας από ιούς, hackers κτλ).
  • Όλο το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου (καθηγητές, μαθητές, διεύθυνση και διοικητικό-υποστηρικτικό προσωπικό) οφείλουν να γνωρίζουν και να συμμορφώνονται με τους κανόνες χρήσης των ψηφιακών συσκευών. Οι κανόνες αυτοί περιγράφονται ξεκάθαρα στον Γενικό Κανονισμό του Σχολείου, ο οποίος επικαιροποιείται μετά από διαβούλευση των καθηγητών στο πλαίσιο συνεδριάσεων κάθε Σεπτέμβριο στην αρχή της σχολικής χρονιάς και κοινοποιείται σε όλο το δυναμικό του σχολείου, όπως επίσης και στα νέα μέλη του προσωπικού και στους γονείς των μαθητών. Σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό του Σχολείου:
    • απαγορεύεται η χρήση των κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών γενικότερα καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος.
    • απαγορεύεται η δημοσίευση προσωπικών δεδομένων οποιουδήποτε μέλους του ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου χωρίς να έχει προηγηθεί εγγράφως η ενυπόγραφη συγκατάθεσή του (πχ σε διαφημιστικά φυλλάδια, στο site του σχολείου κτλ). Στο πλαίσιο αυτό, αποστέλλεται στους γονείς αίτηση για έγκριση φωτογράφισης/βιντεοσκόπησης των μαθητών.
    • απαγορεύεται η δημοσίευση οποιουδήποτε κειμένου, σχολίου ή φωτογραφίας το οποίο θίγει ή προσβάλλει την προσωπικότητα οποιουδήποτε προσώπου ή κοινότητας.
    • απαγορεύεται η λογοκλοπή κατά την εκπόνηση εργασιών. Περιλαμβάνονται αναλυτικές οδηγίες για την εκπόνηση συνθετικών εργασιών στο βιβλίο Σχολικής Ζωής και έχει γίνει και σχετική εκπαίδευσή σε καθηγητές. Πρέπει πάντα να αναφέρονται οι πηγές από τις οποίες αντλήθηκαν πληροφορίες και εποπτικό υλικό (φωτογραφίες, διαγράμματα κ.τ.λ.).
    • Σε περίπτωση παραβίασης των παραπάνω απαγορεύσεων θα υπάρχουν αυστηρές κυρώσεις (π.χ. κατάσχεση κινητού τηλεφώνου, παραπομπή στη διεύθυνση, σύγκληση συμβουλίου καθηγητών).
      Οι γονείς των μαθητών πρέπει να ενημερώνονται για τα περιεχόμενα του Κανονισμού Ηλεκτρονικής Ασφάλειας κάθε χρόνο στην έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς.
  • Οι κανονισμοί για την ηλεκτρονική ασφάλεια κοινοποιούνται αξιοποιώντας διάφορα μέσα: mail, σχολικό site, λογαριασμός Facebook, κανάλι σχολείου στο YouTube).
    • Οι μαθητές μάλιστα παροτρύνονται να προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους γονείς τους σε θέματα σχετικά με την ηλεκτρονική ασφάλεια και αντίστροφα.
  • Το σχολείο διατηρεί έναν ηλεκτρονικό φάκελο στον οποίο είναι αποθηκευμένοι ο Γενικός Κανονισμός του σχολείου και ο Κανονισμός Ηλεκτρονικής Ασφάλειας. Τα αρχεία του φακέλου αυτού αποστέλλονται ηλεκτρονικά σε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Επίσης, υπάρχει και ένας συγκεντρωτικός κατάλογος των μαθητών στους οποίους δεν έχει δοθεί γονική συγκατάθεση εμφάνισής τους σε φωτογραφίες και βίντεο, ο οποίος αποστέλλεται στο διδακτικό και διοικητικό προσωπικό του σχολείου. Σε περίπτωση οποιασδήποτε σχετικής απορίας, οι εκπαιδευτικοί απευθύνονται στο Τμήμα Σχολικής Ψυχολογίας, στον υπεύθυνο για θέματα ηλεκτρονικής ασφάλειας ή στη διεύθυνση.
  • Υπάρχει υπεύθυνος για κάθε δημοσίευση στα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας του σχολείου (site, YouTube channel, λογαριασμός στο Facebook). Στις αρμοδιότητές του εμπίπτει και ο έλεγχος των στοιχείων που δημοσιεύονται σε αυτά (π.χ. να μην εμφανίζονται σε φωτογραφίες τα πρόσωπα μαθητών για τους οποίους δεν έχουν δώσει συγκατάθεση οι γονείς-κηδεμόνες τους, κτλ).
    • Η ευρύτερη σχολική κοινότητα είναι ενήμερη και συναινεί με τους κανόνες που υπάρχουν σχετικά με τη δημοσίευση προσωπικών δεδομένων από το σχολείο και σχετικά με το σχολείο.
    • Ο υπεύθυνος της ηλεκτρονικής επικοινωνίας του σχολείου πριν από κάποιες εκδηλώσεις του σχολείου θα στέλνει μια υπενθύμιση στο εκπαιδευτικό προσωπικό σχετικά με τις οδηγίες που πρέπει να ακολουθούνται (π.χ. κατά τη φωτογράφιση).
  • Ο υπεύθυνος καλής λειτουργίας των Η/Υ του σχολείου έχει πιστοποιημένη γνώση των θεμάτων ηλεκτρονικής ασφάλειας και παίρνει πρωτοβουλίες για την ενημέρωση όλου του δυναμικού του σχολείου σχετικά με τους κανόνες ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο, για την αποφυγή ιών και γενικότερα για τις νέες τάσεις στον τομέα της ηλεκτρονικής ασφάλειας. Στα πλαίσια αυτά οι καθηγητές εκπαιδεύονται και ενημερώνονται περιοδικά για θέματα σχετικά με την ηλεκτρονική ασφάλεια.
  • Στον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου περιγράφεται με λεπτομέρειες η διαδικασία η οποία ακολουθείται στη διαχείριση οποιουδήποτε περιστατικού ή κατάστασης απασχολεί τους μαθητές/καθηγητές σε σχέση με οποιοδήποτε θέμα (και άρα και με θέματα ηλεκτρονικής ασφάλειας). Η διαδικασία αυτή περιληπτικά είναι η εξής:
    • Ενημέρωση-συζήτηση με τον καθηγητή-μέντορα του μαθητή ο οποίος εμπλέκεται.
    • Ο καθηγητής-μέντορας κρίνει αν πρέπει να συνομιλήσει με τους γονείς του μαθητή ή/και το Τμήμα Σχολικής Ψυχολογίας.
    • Στη συνέχεια ενημερώνεται η Διεύθυνση του σχολείου.
  • Οι καθηγητές του σχολείου υπενθυμίζουν στους μαθητές τους κανόνες σωστής χρήσης των ηλεκτρονικών συσκευών με κάθε ευκαιρία σε όλα τα μαθήματα του σχολικού προγράμματος (π.χ. απώλεια ή ανίχνευση ιών σε αφαιρούμενα μέσα αποθήκευσης, χρήση ασφαλών κωδικών πρόσβασης κτλ).
  • Ειδικότερα στο μάθημα της Πληροφορικής αναλύονται οι πυλώνες της ηλεκτρονικής ασφάλειας. Πιο συγκεκριμένα:
    • α’ Γυμνασίου:
      • Τρόποι προστασίας από ιούς και κακόβουλα λογισμικά
      • Cyber Hygiene
      • Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyber Bullying)
      • Υπερβολική χρήση Διαδικτύου
    • β’ Γυμνασίου:
      • Ψηφιακός κώδικας αξιών,
      • Προγράμματα ανίχνευσης ιών (π.χ. στους προσωπικούς Η/Υ, το κινητό, σε αφαιρούμενα μέσα αποθήκευσης)
    • γ’ Γυμνασίου:
      • Κοινωνικά Δίκτυα (Social Media)
      • Ψευδείς Ειδήσεις (Fake News)
      • Προστασία Προσωπικών Δεδομένων
Back To Top